Kõik tüüpi lennukid: Jumbo Jetsist väikeste lennukiteni

Õhusõidukite disain on jõudnud kaugele, sest vennad Wright tegid oma esimese lennu Kitty Hawki lähedal Põhja-Carolinas. Arvutitehnoloogia võimaldab tootjatel välja töötada lennukid, mis on usaldusväärsemad, aerodünaamilised ja võimsamad kui kunagi varem.

Kui teete võrdlusi ja kaalute iga tüübi tugevusi ja piiranguid, on lihtsam otsustada, millisele lennukiga võiksite lennata või lennata ajutiselt või alaliselt.

Kommertslennukite tüübid

Jumbo reisilennukid

ta Boeing 747 oli esimene laia kerega kommertslennuk, mis teenis moniker “Jumbo Jet”. Boeing ei kujutanud kunagi ette, et alamheli 747 säilitaks populaarsust, arvestades sel ajal väljatöötamisel olevaid ülehelikiirusega reaktiivlennukid. Sellegipoolest müüs Boeing edasi üle 1554 neist hüplik reisijate reaktiivlennukitest, mida saab kiiresti muuta reisijate- või kaubalennukiteks.

Airbus on Boeingi ainus suur konkurent Jumbo Jet müügis. Ehkki Airbus on alles neli aastakümmet vana, on ta võtnud turuosa marginaalse juhtpositsiooni. Airbusi peamine nõrkus on see, et nende A380 mudelid on nende massiivse suuruse tõttu pidevalt populaarsust kaotanud lennukite hulgas. Sellise massiivse reaktiivlennuki kasumlikkus on piiratud, kui Te ei lenda suurelt keskjaamalt suurele keskpunktile.

Keskmise suurusega reisilennukid

Keskmise suurusega reisijate joad, näiteks Airbus 350-1000, on kitsama kerega. Ehkki nad suudavad endiselt vedada üle 350 reisija, ei suuda need lennukid ühe klassi konfiguratsioonis vastata Boeing 747 600-reisijale. Airbus A380 hävitab selle numbri veelgi oma 853 reisija mahutavusega ühe klassi konfiguratsioonis. Kuid Boeing 737 laiendas hiljuti oma ulatust 900 meremiili võrra, et jõuda mandritevaheliste lendude 3000ni.

Muidugi, need keskmise suurusega kommertslennukid on lennupiletite hulgas soovitavad, kuna need säilitavad suurema kasumlikkuse hooajalistel marsruutidel ja väiksematel lendudel. Madalam hinnasilt muudab need investeeringute seisukohast atraktiivseks. Kui arvestada Airbus 380 või isegi Boeing 787 konfigureerimise paindlikkusega erinevate marsruutide jaoks, on mõistlik turutrendide vastu kaitsta, valides paindlikuma mudeli.

Reisija Turboprops

Ehkki turbopropilid pole nii töökindlad kui reaktiivmootorid, on lennukid palju ohutumad kui maapealne transport, kuna need on ehitatud töökindluse tagamiseks. Peale selle, kui lennukid jõuavad püsikiiruse kõrgusele, pole palju tegureid, mis võivad ilmastiku kohal lendavaid lennukeid negatiivselt mõjutada. Maapealse maastiku ja ilmastiku hõõrdumine ja geograafia on auto inseneridele kõige raskemad koormad.

Turbopropellermootorid on aga kütusesäästlikumad kui reaktiivmootorid. Kuna kütus on lennuki sõiduki üks suurimaid kulutusi, muudab see nad paremaks investeeringuks. Reisija turbopropeller võib töötada ja startida ka lühematelt radadelt. See avab uksed suurema hulga lühikesete lendude korraldamiseks, et täita turu nõudmisi. Suuremad tugilennukid, näiteks Bombardier Q400, võivad kanda kuni 80 reisijat.

Kaubalennukid

Kauba lennukitel on suurem ulatus kui ühelgi teisel tüübil, kuna need on alam tüüpide teisendused. Nagu öeldud, saab Boeing 747 soovi korral ümber vahetada kauba lennukiks. Kuid Boeing toodab ka spetsiaalselt veoste jaoks mõeldud reaktiivlennukid, näiteks Boeing Dreamlifter. Dreamlifter veab kuni 65 000 kuupjalga lasti. Seda alistab ainult Airbus Beluga XL 78 000 kuupjalga.

Vahemiku põhjas teeb Cessna kaubalennukid väikese propelleriga käitatava lennuki konstruktsiooni järgi. See lennuk mahutab 340 kuupjalga või 12 reisijat. Nagu öeldud, jõuavad propelleriga käitatavad lennukid väiksemate õhuridadega kaugematesse piirkondadesse. See muudab nad tihedamaks kui suuremad lennud, kuna need võivad turustusahelas täita palju tühimikke. Lennukid vananevad nende kasutamisel paremini, kuna vastasel juhul alumiinium halveneb.

Eralennukite tüübid

VLJ (väga kerged eralennukid)

Väga kerged eralennukid on mõeldud peamiselt lühikesteks reisideks piirkondlikesse sihtkohtadesse. Tavaliselt pakuvad nad istekohti kuni kaheksale reisijale. Nende reaktiivlennukite eeliseks on see, et saate kogu lennumeeskonna asemel palgata ühe piloodi. Mõned mudelid kiidavad ka madalaid tegevuskulusid, mis on võrdsed turbopropeller lennukiga. Need on ideaalne lahendus kaugematesse sihtkohtadesse jõudmiseks, mida lennuettevõtjad väldivad.

Neid lennukeid kasutatakse peamiselt lendudel, mille kestus on 40–80 minutit. Sellisena ei paku nad eraldi tualettruumi sektsiooni, vaid ainult privaatsus kardinaga hädaolukorras tualettruumi. Need lennukid on endiselt suhteliselt uus kontseptsioon. Esimene disain, Cessna Citation Mustang, valmistati alles 2006. aasta novembris. Need reaktiivlennukid on õhu taksoteenuste turul kõige kergemad äridüüsid.

Kerged äri lennukid

Mõned kerged äri lennukid on võimelised mandrite vahelisteks lendudeks 2400 meremiili või rohkem. Kerge ärilennuki määratlus on, et maksimaalne stardimass on 20 000 naela. Võrreldes väga kergete reaktiivlennukite korral vaid poolega. Ja enamus kergeid äri lennukid suudavad keskmise kiiruse püsida umbes 500 km / h. See muudab need suuremate kommertslennukitega võrdseks, kuid sobib suurepäraselt erareisidele.

Nendel düüsidel on tavaliselt spetsiaalne tualettruum sektsioon ja need pakuvad salongi rohkem ruumi kui VLJ mudelid. Neisse laaditakse ka kogu tehnoloogia, mida võiksite kunagi vaja minna ärikohtumiste juhtimiseks lennu ajal. Kaabeltelefon, WiFi ja XM-raadioside on kõik pardal. Neil on ka salongi survestamine, mida Te paljudes väiksemates lennukites ei leia. Hapniku taseme hoidmiseks suurematel kõrgustel on vaja salongi survestamist.

Keskmise suurusega äri lennukid

Kui tüüpiline VLJ ja väike reaktiivlennuk veavad maksimaalselt kuut reisijat, pakub keskmise suurusega ärilennuk mugavaid istekohti kuni 10 reisijale. Leiate, et luksus ja mugavused kasvavad iga klassiga. Kuigi nad kõik hõljuvad kiirusel umbes 500 miili tunnis ja pakuvad võimalust maanduda väiksematel radadel, peavad keskmise suurusega reaktiivlennukid pikemate mandritevaheliste reiside jaoks silmas suuremaid reise.

Tehke vahemaandumiseta lend vahemikus 2000–3000 meremiili ja töötage mugavalt suuremas survestatud kajutis. Tõepoolest, on olemas isegi keskmise suurusega ärireisijate alamtüüp, mida nimetatakse super keskmise suurusega. Need lennukid on kütusesäästlikud ja mõeldud veelgi pikemate vahemaade kiiremaks läbimiseks. Ülisuur keskmise suurusega sõiduk võib liikuda kuni 580 km / h 3600 miili või kaugemal.

Rasked äri lennukid

Need reaktiivlennukid muudetakse sageli suurematest kommertslennukite reaktiiv lennukiteks. Raske äri lennuki eeliseks on võime viia läbi täismahus koosolekuid ja konverentse. Need mahutavad 10–18 reisijat ja võimaldavad maksimaalse mugavuse ja töökindluse tagamiseks lennata ilmast kõrgemal kõrgusel. Neil on ka ühe lennu vahemikud, mis ületavad 6000 miili kuue kuni kaheksa tunni jooksul.

Boeing 747 8 VIP on näide üleminekust kommerts reisijatelt eraviisiliseks luksus ettevõtteks. Suur kajuti ruum muudab need lennukid nii atraktiivseks. Ettevõtja võib sõna otseses mõttes ehitada reaktiivlennuki sisse kontorid ja töö osakonnad nagu hoones. Keskendumine luksusele ja mugavusele on lihtsalt püüd, et muuta töötajad produktiivsemaks pikkade ja kriitiliste ärilendude ajal.

Sõjalised reaktiivlennukid

Ehkki täielikult relvastatud F 18 hornaadi omamine ei oleks Teie jaoks seaduslik, kuuluvad sõjaväe reaktiivlennukid turu parimate jõudlusega lennukite hulka. Enamik sõjaväe reaktiivlennukid on ülehelikiirusega hävituslennukid, mida kasutatakse vaenlase võitlejatega suhtlemiseks või ülipõhjalikul missioonil strateegiliste sihtmärkide pommitamiseks. Nende reaktiivlennukite väljatöötamine maksab miljardeid dollareid. Neid lähetatakse õhuväe baasidest ja mereväe vedajatest.

On hämmastav, kui nad maanduvad kaabli külge haakudes kanduri pisikesele lennuribale. Enamikul on ka võimalus tankida õhus ilma maandumiseta. Sageli lennutatakse neid lennuvormides, mida juhib üks reaktiivlennuk samal viisil, nagu linnud rändavad V-kujulistes koosseisudes. USA hävituslennukid on tuntud oma akrobaatika täpsusega manööverdamise ja veeremise võime poolest.

Propellerite lennukitüübid

Privaatne üksikmootor

Kuigi te arvate, et propelleriga töötav mootor on tänapäevastest reaktiivmootoritest vananenud, mõelge uuesti. Üle 27 protsendi lendudest toimub endiselt propelleriga käitatavate lennukite abil. Selle põhjuseks on asjaolu, et üle 80 protsendi USA siselendudest on vaid ühe kuni kahe tunni pikkused. Miks läbida kõik probleemid lennukisse minemisel, kui saate viia väikese privaatse propelleriga lennuki isegi kõige kaugemasse sihtkohta.

Privaatsed propellerid on eriti populaarsed USA kaugemates piirkondades, näiteks Alaskas. Paljudes Alaska piirkondades pole muud transpordiviisi, kui Teil pole koera kelku. Ühe mootoriga sõukruvi lennuk sobib 100 kuni 500 miili vahemaaks. Sellest kaugemale jõudmiseks on Teil tõenäoliselt vaja turbopropellermootorit, mis on ette nähtud 1200 miili või enama sõidu jaoks.

Kaksik Turboprops

Ehkki turbopropelleri käituskulud on enam-vähem sarnased reaktiivmootoriga, on nende veomaht sageli suurem kui paljude kergete reaktiiv masinate korral. Turbopropellermootorid võivad ka sukelduda ja otse üles ronida, ilma et nad välja kukuksid. Kaksik turbopropi teine peamine eelis on võime maanduda rohumaadele või muudele keerulistele radadele. Enamikku kahe turbopropelleriga lennukeid saab lennata ka ainult ühe piloodiga.

Turbopropellermootor sarnaneb palju reaktiivmootoriga. Selle asemel, et kasutada õhusõiduki liikumiseks ise heitgaase, pööratakse võlli muutuva sammuga propelleri pööramiseks. Propelleri miinus on see, et see kaotab suurema tõhususe korral oma efektiivsuse. Seetõttu ei kasutata neid ülehelikiirusega õhusõidukites; kuigi nad suudavad siiski ka kiirusel 0,6 Machi hästi hakkama saada.

Aeroobne lennuk

Paljud endised õhuväe piloodid leiavad, et neil puuduvad hävituslennukite kiirete manöövrite põnevus. Ehkki neil võib olla võimatu kunagi jälle hävituslennukile käsi saada, on aeroobne lennuk sobiv asendaja. Need lennukid on kiired ja täidavad õhus trikke, näiteks sukeldumisi ja rullu. Kuna need on kerged ja hõlpsasti manööverdatavad, osalevad nad sageli koreograafilistel harjutustel.

Akrobootilise stardi lennukiga lendamiseks vajavad piloodid tundide ja tundide pikkust täiendõpet. Kui neil on sõjaline taust, võib see õppimiskõverat märkimisväärselt vähendada. G-vägedega harjutamine ja desorientatsioon, mis tekivad intensiivsete akrobaatiliste etteastete ajal, on asi, mis on palju lihtsam, kui nad läbisid aastaid lennukooli ja veetsid märkimisväärselt aega sõjaväe hävituslennukites.

Amfiib-lennuk

Amfiiblennukid on spetsiaalselt loodud stardiks ja maandumiseks mageveejärvedes ja meredes. Mõnele lennukile saab paigaldada isegi keelsid, mis on tugevdatud lume või jääga kaetud maastikul maandumiseks. Kõrvaliste piirkondade turism võib nõuda ka amfiiblennuki kasutamist. Tegelikult on mõnel amfiiblennukite mudelil ka ülestõstetavad rattad, mis võimaldavad neil maanduda tavalistel maandumis ribadel.

amfiiblennuki miinus on see, et mudelid, millel on suur maandumis võimalus, on raskemad ja vajavad suuremat hooldust. Alati on parem kasutada lennukit sihtotstarbeliselt, laskudes kas maale või vette. Rataste positsioneerimine maapealseks või akvatoorseks maandumiseks on veel üks probleem, millega piloodid silmitsi vahetatavatel lennukitel kokku puutuvad. Kui rattad pole õigesti reguleeritud, tekivad kahjustused.

Sõjaline turboprops

Sõjavägi alles arendab ja kasutab turbopropelleritega lennukeid kaubaveoks ja kerge rünnaku hävitajateks. Kuna turbopropilid tagavad parema kütusesäästu ning neid on odavam toota ja paigutada piirkondadesse, kus on vaja väikeseid hävitajaid, eelistatakse neid mõnes rakenduses ikkagi reaktiivlennukite suhtes. Sellegipoolest kannab Embraer Super Tucano endiselt hämmastavat 3300 naela relvastust. Kuna sõjaväel on piiratud tegevuseelarve, on turbopropellerid praktilised.

Ja kuna neil on tänapäevase tehnika eelis, on sõjalised turbopropellerid endiselt sama surmavad kui reaktiivlennukid. Lisaks pakuvad turbopropellermootorid tugevamat ettepoole suunatud tõukejõudu kui düüsid. Ehkki reaktiivlennuk suudab Machi kiirusel tõhusamalt töötada, on Machi kiirus enamiku lahing missioonide või varustuse transpordi jaoks harva vajalik. Turbopropilid toimivad ka madalamatel kõrgustel palju paremini kui reaktiivmootorid. Ja enamus missioone nõuavad madala kõrgusega võitlejaid.

Leave a comment